Saturday, June 27, 2009

Gosip Artis Malaysia : Apa Kata Mereka Tentang Kematian Micheal Jackson?

Gosip Artis Malaysia : Apa Kata Mereka Tentang Kematian Micheal Jackson?

Gosip Artis Malaysia : Apa Kata Mereka Tentang Kematian Micheal Jackson?

Hunny Madu
Kami bergantung pada perubahan muzik yang direvolusikan oleh pengorak langkah yang bernama Michael Jackson. Meskipun beberapa tahun lalu MJ dihujani dengan pelbagai paparan negatif di dalam media, namun legasinya akan berterusan.

Dayang Nurfaizah
A sad moment for the music industry as we have lost one of the world’s musical genius and legends.

Qushairi Razali (Qi)
This is terribly sad news. I grew up listening and dancing to his songs … even picked up the Thriller moves from him. But me being me, believer of conspiracies, I think this is his way of quiet retirement

Jaclyn Victor
Saya dikejutkan dari tidur pagi tadi dengan lagunya yang dimainkan di radio. Lepas tu, ibu masuk bilik dan memberitahu saya Michael Jackson sudah meninggal kerana sakit jantung. Masa tu saya tak terasa apa-apa lagi. Hinggalah tengah hari tadi bila saya nak update Twitter saya.

Banyak komen yang ditinggalkan meluahkan kesedihan mereka atas pemergiannya. It was then that it hit me. Tak percaya dia sudah tiada lagi. It’s really sad.

Kita sudah kehilangan seorang insan yang amat berbakat dan tiada penggantinya. Tidak dinafikan kita ada ramai penyanyi muda yang berbakat tetapi tidak seorang pun yang dapat menandingi Michael Jackson. Bila kita bercakap tentang muzik, nama Elvis Presley, Michael Jackson pasti timbul.

Noryn Aziz

Saya menerima SMS dari Steve Thornton pagi tadi. Katanya, ‘Michael Jackson has died’. I was shocked. Kematiannya satu kehilangan besar kepada industri muzik sedunia. Banyak yang telah disumbangkannya kepada industri muzik, revolusi yang telah dilakukannya.

Anda mungkin bukan seorang die-hard fan tetapi anda pasti menyukai lagu-lagunya, gayanya. Walaupun dia sudah lama menyepi, namun dia tidak pernah dilupai. Kini dengan pemergiannya, dia akan dikenang semua.

Fazura
I’m still trying to register the news. I can’t believe it. I don’t know what to say. I love him so much. I was looking forward to his concert in London tapi sekarang … I really can’t believe it.

Saya pernah ke konsertnya di Brunei, kalau tak silap tahun 1997. He was very cool. Tiada yang standing dengannya. Lagunya, tariannya, persembahannya … siapa lagi yang mampu membuat peminatnya pengsan?

Muziknya banyak menginspirasi saya dan saya percaya, ramai orang seperti “Man In The Mirror”. Setiap hari saya akan mainkan lagu ini. He’ll definitely be missed.

Faizal Tahir
One of my friends text me. We used to talk about him (Michael Jackson). I’m shocked and devastated. I’m such a big fan. Dia banyak mengilham saya, muzik saya.

Tadi, saya bersama Audi (Mok) dan Izham (Ahmad Izham Omar) ada bercakap tentang pemuzik-pemuzik berbakat generasi kami yang meninggal pada usia yang muda. John Lennon, Freddie Mercury, Kurt Cobain dan kini, Michael Jackson.

Apa yang lebih menyedihkan adalah dia sebenarnya merancang untuk membuat konsert jelajahnya yang terakhir bulan depan. Ia konsert pertamanya selepas sekian lama. Saya ada merancang untuk mengikuti tour-nya itu.

Sebelum ini, pernah saya meletakkan di Facebook saya, antara perkara yang ingin saya lakukan sebelum meninggal adalah untuk menonton konsert Michael Jackson dan Queen. Tapi kini …

My mom reminded me sejak saya berusia dua tahun saya sudah mula menyanyi lagu-lagu Michael Jackson. Banyak sangat lagu-lagunya yang saya gemari seperti “Bad”, “Beat It”, They Don’t Care About Us” dan “Man In The Mirror”.

Sebenarnya ketika finale musim pertama OIAM dulu, saya ada merancang menyanyikan “They Don’t Care About Us” tapi masa tidak mengizinkan. Dia antara tiga idola saya when I was growing up, yang lainnya, Queen dan Beatles.

Kematiannya satu kehilangan besar kepada dunia muzik dan budaya muzik. He’ll always have a place in music and my heart. He’ll always be remembered by me. Banyak yang telah disumbangkannya bukan sahaja kepada industri muzik tetapi membawa isu penting seperti AIDS, Africa kepada perhatian global.

Ning Baizura
I saw the news on CNN. And I’m getting messages from everyone. I’m really shocked. I’m so sad. It’s the King of Pop.

I saw his concert once. It was the one and only time he came to KL. It was 1996 and he was on his HIStory Tour. It was a full house and I sat fourth row from the front. Sebaik dia muncul di pentas, we were all mesmerised. He’s absolutely fabulous. He’s an icon.

Tak kira apa orang katakan tentang peribadinya, saya tetap menyukainya. He moved my music. Dia mengilhamkan saya. He’s someone I grew up with. Saya membesar dengan lagu-lagunya seperti “The Way You Make Me Feel”, “Ben”, “I’ll Be There” dan baru-baru ini saya ada menyanyikan lagu “Man In The Mirror”. Dia antara idola pop favourite saya.

Saya ingat lagi pertama kali ditemui dengan insan yang bernama Michael Jackson. Masa tu saya berusia sembilan, 10 tahun. It was the musical ‘Wizard of Oz’ dimana dia memainkan watak Scarecrow dan digandingkan dengan Diana Ross.

He’s one of kind. Tiada siapa yang dapat mengubah hakikat ini walaupun dalam beberapa tahun terakhir ini banyak cerita kontroversi tentangnya.

Kemungkinan dia cuma keseorangan dan memerlukan kasih sayang. I wish I’ve met him. I wish I could have been his friend. I’d have told him he had a lot of positivity in him. Tidak mudah untuk menjadi seorang ikon yang terkenal seperti dia.

Dari kami dengan Gosip Artis Malaysia : Apa Kata Mereka Tentang Kematian Micheal Jackson?

Gosip Artis Malaysia : Apa Kata Mereka Tentang Kematian Micheal Jackson?

0 comments:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP