Friday, June 12, 2009

Gosip Artis Malaysia : Rebecca Usahawan Cuci Kereta.


Gosip Artis Malaysia : Rebecca Usahawan Cuci Kereta.

Gosip Artis Malaysia : Rebecca Usahawan Cuci Kereta. Rebecca pelakon dan model terkenal tanah air. Selain berlakon Rebecca juga menceburi bidang perniagaan atau keusahawanan. Yang menariknya apabila wanita seperti Rebecca mengusahakan perusahaan mencuci kereta.

Perushaan yang biasanya diceburi itu menjadi pilihan Rebecca. Sudah 3 tahun lebih Rebecca mengusahakan perniagaannya bersama abangnya. Kata Rebecca.

“Ketika memulakan perniagaan ini dulu, saya berkongsi dengan abang sulung, Aidi Amin, 38.

“Sebagai rakan kongsi, saya memegang syer sebanyak 50 peratus dan 50 peratus lagi milik abang. Namun, akhirnya abang menjualkan syer itu kepada saya.

“Ia disebabkan, dia kini mengusahakan perniagaan lain. Jadi, daripada dibeli oleh orang lain lebih baik saya saja yang ambil syer itu. Sekarang, Just Hand Car Wash adalah milik saya sepenuhnya dan saya memahami bukan mudah menjadi ahli perniagaan.

“Setiap hari saya kena pergi ke pusat cuci kereta. Walau sesibuk mana sekalipun saya di lokasi penggambaran, mesti ada masa untuk menjenguk keadaan di sana, lebih-lebih lagi, ada wang tunai yang perlu diambil,” kata Rebecca.

Semoga berjaya dalam apa jua yang diceburi. Dari kami dengan Gosip Artis Malaysia : Rebecca Usahawan Cuci Kereta.

Gosip Artis Malaysia : Rebecca Usahawan Cuci Kereta.

0 comments:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP