Tuesday, May 19, 2009

Artis Malaysia buat cerita tidak syok sendiri?

Artis Malaysia buat cerita tidak syok sendiri?

Artis Malaysia buat cerita tidak syok sendiri? yeke?bila di tanya pada pengarah dan penerbit terkenal di negara kita.Tak lain tak bukan David Teoh.

David Teoh Berkata,

“Ada orang bikin filem untuk masuk pertandingan filem antarabangsa, dan menang anugerah. Saya bikin filem untuk mendapatkan keuntungan. Anugerah kalau dapat satu bonus sahaja,” ujar penerbit filem terkenal Malaysia, David Teoh


“Bila saya nak hasilkan filem, saya akan fikirkan samada filem itu boleh dijual ataupun tidak. Kalau risiko tak lakunya tinggi, maka saya tak akan terbitkan filem berkenaan. Kalau boleh laku saya akan keluarkan modal.

“Dalam industri filem di Malaysia, saya tak boleh syok sendiri dalam bikin filem. Kalau saya syok sendiri, tak laku lah filem saya. Saya buat filem untuk dapat untung. Bukan mahu rugi. Lagipun kalau tak untung macam mana mahu dapat modal bikin filem lain pula.”

Bila ditanya kepada David Teoh apa rahsia kejayaan Box Office.Dia menjawab,

“Bagi saya ‘box office’ sudah dikira ‘awards’. Bukan senang mahu dapat ‘box office’ terutama sekali dalam musim kegawatan ekonomi macam sekarang ni,”

Itu dia kata-kata pengarah dan penerbit filem yang kian meningkat sekarang ini.Sekian dari kami

0 comments:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP